تبلیغات
مطالب اینترنتی - بهترین توصیه های تغذیه ای برای سالمندان

بهترین توصیه های تغذیه ای برای سالمندان

شنبه 23 اردیبهشت 1396 08:07 ق.ظ   نویسنده : نویسنده      




مفیدستان:

بهترین توصیه های تغذیه ای برای سالمندان

بهترین توصیه های تغذیه ای برای سالمندان

سالمندان برای رسیدگی به تغذیه خود باید نکاتی را مد نظر داشته باشند تا میزان انرژی آنها همین طور سلامت انها حفظ گردد.معمولا افراد مسن در دوران سالمندی هر خوراکی را به راحتی نمی توانند بخورند. در ادامه نکته‌هایی را در نظر گرفته‌ایم که غذا خوردن را برای سالمندان لذتبخش‌تر می کند و سبب می شود

عادات خوراکی خود ر ا اصلاح کنند.شاید از جوانی میلی به خوردن غذا های سالم نداشتید و در واقع ذائقه‌تان به این‌‌گونه غذا خوردن عادت نکرده باشد اما دوره میانسالی و سالمندی متفاوت هست. در این سن مصرف غذا های سالم خیلی مهم هست پس سعی کنید در هر وعده خوراکی‌تان حداقل یک میوه یا سبزی بگنجانید و کم‌کم به این شیوه عادت کنید.

بخارپز کردن را امتحان کنید

جویدن یکی از مشکلات سالمندان هست چرا‌که اغلب در این سن دندان‌ها مصنوعی هست و جویدن خیلی از خوراکی‌ها سخت هست. توصیه ما در مورد خوراکی‌های مورد علاقه‌تان بخار‌پز‌کردن هست. مثلا گاز زدن هویج یا کلم بروکلی به‌صورت خام خیلی سخت هست اما بخار‌پز که شوند همان خواص را دارند.

ضمن این که راحت‌تر خورده می شوند و از سبد خوراکی‌تان حذف نمی شوند. حتی میتوانید با این مواد سفت سوپ بپزید و یک وعده غذایتان را به آن اختصاص دهید‌.

نوشیدن آب فراموش نشود

آب نوشیدن هم غذا خوردن را برایتان راحت‌تر میکند. سعی کنید روزی ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید یا حتی اگر خوراکی که می خورید را راحت نمیتوانید قورت دهید بعد از مصرف آن یک لیوان آب بنوشید.

حذف وعده خوراکی ممنوع

معمولا در این سن تهیه غذا کمی مشکل هست. میتوانید اطراف محل زندگی‌تان را جستجو و یکی- دو رستوران مطمئن پیدا کنید. حتی در حال حاضر رستوران‌هایی وجود دارد که غذای خانگی درست میکنند که گرچه گزینش مناسب‌تری برایتان هست. میتوانید برای روزهایی که کم‌حوصله هستید غذا سفارش دهید اما وعده خوراکی‌تان را حذف نکنید.

فریز کنید

میتوانید از یکی از فرزندانتان بخواهید یکی- دو نوع غذا برایتان تهیه کند و در فریزر نگه داری کنید. گرچه تا جایی که می توانید غذای تازه میل کنید اما فریز‌کردن بعضی مواد برای بعضی روزها هم بد نیست.

به خشکبار درود کنید

این گزینش برای سالمندان خوب هست. خوردن بعضی از انواع آن مانند کشمش یا انجیر هم نرم و راحت هست هم سالم و مقوی. غلات هم میتواند برای یک وعده عصرانه مناسب باشد.

میوه‌های فریز‌شده بهره گیری کنید

در سبد خوراکی‌تان حتما باید میوه باشد اما بعضی میوه‌ها فصلی میباشند و فقط میتوانید بعضی وقت‌ها این میوه‌ها را بهره گیری کنید. مثلا بهتر هست گیلاس و آلبالو را در فصلش بخرید و آنها را در فریزر نگه داری کنید.

وعده صبحانه را جدی بگیرید

یک صبحانه سالم باید متشکل از آلبوم میوه‌‌ها و سبزیجات، غلات و لبنیات باشد. همه ی این موارد می تواند خیلی ساده در صبحانه یک سالمند بگنجد. در ادامه چند صبحانه ایده‌آل برایتان در نظر گرفته‌ایم.

اسموتی‌ها:یک گزینش خوب و خوشمزه برای گنجاندن میوه‌ها در وعده صبحانه‌تان هست. چند توت‌فرنگی‌، نصف موز و کمی ماست کم‌چرب را با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکنواختی به دست بیاید. اگر هنوز هم حالت سفتی دارد، می توانید کمی شیر به آن اضافه کنید‌، صبحانه‌تان حاضر هست.

پنکیک‌ها:توصیه بعدی ماست چون هم گندم خالص را وارد صبحانه‌تان کرده‌اید هم میتوانید آن را در ترکیب با میوه‌ها میل کنید.

غلات: به گزارش پارس ناز امروزه مشابه‌‌های متنوعی از غلات در بازار وجود دارد. کورن‌فلکس‌هایی که فیبر بالایی دارند و مهم‌تر از همۀ بدون شکر میباشند و تنوع زیادی هم دارند می توانند انتخاب مناسب دیگری برای وعده صبحانه یک سالمند باشند.

اضافه کردن چند پر پرتقال یا سیب یا بعضی خشکبار مانند یکی- دو مغز گردو صبحانه‌تان را تکمیل می کند.

شکلات تلخ: شکلات تلخ را تکه‌تکه و آن را با ماست یا شیر کم‌چرب مخلوط کنید. در این وعده صبحانه مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان به بدنتان رسانده‌اید که باعث پایین آمدن‌ کلسترول ‌بد خونتان هم می شود.

آب پرتقال: آب‌پرتقال را تا می توانید در فصلش بنوشید. ویتامین C به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک میکند و کلاژن‌ساز هم هست در نتیجه به بهتر‌شدن پوستتان در این سن کمک میکند.

املت: امروز را یک املت ساده درست کنید. تخم‌مرغ خانگی‌، قارچ و هر سبزیجاتی که دوست دارید را به املتتان اضافه کنید. احتمالا امروز ناهارتان را دیرتر هم میخورید.

ترکیب سیب‌ و کره بادام‌زمینی: سیب‌ها را برش دهید و رویش یک لایه نازک کره بادام‌زمینی بزنید. بادام متشکل از ویتامین E هست و از شما در برابر ابتلا به آلزایمر محافظت می کند. سیب هم که به سیستم گوارشتان کمک میکند.

چای سبز: در وعده صبحانه‌‌تان یک لیوان چای سبز بنوشید که باعث پایین آمدن فشارخون می شود و خطر ابتلا به دیابت و آرتروز را هم کم میکند.

و در نهایت این که سعی کنید ساعت خوردن صبحانه‌تان دیر نباشد تا فرصت مناسبی برای هضم آن وجود داشته باشد و فاصله مناسبی بین صبحانه و ناهارتان باشد.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب بهترین توصیه های تغذیه ای برای سالمندان در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :بهترین توصیه های تغذیه ای برای سالمندان
http://mofidestan.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%b5%db%8c%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%ba%d8%b0%db%8c%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%85%d9%86%d8%af%d8%a7/
آخرین ویرایش: - -
دیدگاه ها ()
یکشنبه 30 دی 1397 11:37 ق.ظ
Wonderful Site, Carry on the beneficial work. Thanks.
یکشنبه 30 دی 1397 07:25 ق.ظ
Extremely revealing, look ahead to coming back.
یکشنبه 30 دی 1397 02:04 ق.ظ
You're a very useful site; couldn't make it without ya!
یکشنبه 30 دی 1397 01:42 ق.ظ
You're a really valuable web site; could not make it without ya!
شنبه 29 دی 1397 11:23 ب.ظ
Keep up the helpful job and producing in the crowd!
شنبه 29 دی 1397 10:17 ب.ظ
Thanks a bunch! It is definitely an very good online site!
شنبه 29 دی 1397 09:15 ب.ظ
You've probably the greatest online websites.
شنبه 29 دی 1397 02:50 ب.ظ
I appreciate checking your websites. Cheers!
شنبه 29 دی 1397 12:02 ب.ظ
Merely needed to say I'm lucky I came on your website page!
شنبه 29 دی 1397 10:55 ق.ظ
Simply just desired to point out I am glad I stumbled upon your webpage.
شنبه 29 دی 1397 10:49 ق.ظ
The stuff is incredibly helpful.
شنبه 29 دی 1397 09:54 ق.ظ
Hey, very good website you've gotten presently.
شنبه 29 دی 1397 09:08 ق.ظ
I like this website - its so usefull and helpfull.
شنبه 29 دی 1397 08:46 ق.ظ
Just desired to mention Now i'm lucky I came in your website page.
شنبه 29 دی 1397 07:41 ق.ظ
Amazing internet site you've gotten there.
شنبه 29 دی 1397 06:44 ق.ظ
Great looking internet site. Think you did a lot of your very own html coding.
شنبه 29 دی 1397 12:13 ق.ظ
I just wanted to compose a quick comment so as to express
gratitude to you for some of the remarkable advice you are sharing at this site.
My rather long internet lookup has at the end of the day
been compensated with good quality facts to talk
about with my family members. I 'd say that many of us readers
actually are quite blessed to be in a fine website with
so many awesome individuals with beneficial hints.
I feel pretty privileged to have come across the
weblog and look forward to some more exciting times reading here.
Thank you again for a lot of things.
جمعه 28 دی 1397 08:31 ق.ظ
Great weblog here! Also your web site a lot uup fast!
What wweb host are you the usage of? Can I am getting your associate link on your host?
I wish my website loaded up as fast as yours lol
جمعه 28 دی 1397 12:58 ق.ظ
Some really interesting information, well written and generally
user genial.
پنجشنبه 27 دی 1397 06:12 ب.ظ
I'm pretty pleased to discover this web site.
I wanted to thank you for ones time for this wonderful read!!
I definitely really liked every little bit of it and i also have you book marked to check out
new things in your site.
چهارشنبه 26 دی 1397 10:37 ب.ظ
Attractive section of content. I just stumbled upon your weblog
and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts.
Anyway I will be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.
چهارشنبه 26 دی 1397 08:09 ق.ظ
If you are visiting another city and find that you have a good show because city, you cannot investigate different lenders for your box
office, stand it a line and buying the tickets. Cherry blossom tattoos represent something more important in various cultures.
The plastic's name is usually abbreviated to
CR-39, standing for Columbia Resin, which is less than half the weight of glass, which supplanted quartz inside early twentieth century.
سه شنبه 25 دی 1397 03:08 ق.ظ
The secured option of the loans is collateral based, whereby the quantity sanctioned is based on the equity
value of the asset pledged.
شنبه 22 دی 1397 03:48 ب.ظ
кредит онлайн без отказа
оформить онлайн кредит
кредит онлайн на банковскую карту
кредит онлайн на карту круглосуточно украина
кредит онлайн без отказа
شنبه 22 دی 1397 03:33 ب.ظ
кредиты на карту онлайн
получить кредит онлайн
онлайн кредит в украине
кредиты онлайн украина
взять кредит через интернет на карту
جمعه 21 دی 1397 01:46 ب.ظ
Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video tto make your point.
You obviiously know what youre talking about, why waste your
intelligence on just posting videos to your weblog when you could
be giving us something enlightening to read?
جمعه 21 دی 1397 12:23 ب.ظ
It's the best time to make some plans for the longer term and it's time to be happy.
I have read this submit and if I may just I want to counsel you few fascinating issues or suggestions.
Maybe you can write subsequent articles regarding this article.
I wish to learn even more things approximately it!
پنجشنبه 20 دی 1397 10:02 ب.ظ
I got this site from my buddy who told me concerning this site and now this time I am visiting this
site and reading very informative posts at this place.
پنجشنبه 20 دی 1397 09:18 ب.ظ
Wow, this piece of writing is pleasant, my sister is analyzing these
kinds of things, thus I am going to tell her.
پنجشنبه 20 دی 1397 08:56 ب.ظ
Hi there, everything is going well here and ofcourse every
one is sharing data, that's really excellent, keep up writing.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر

نمایش نظرات 1 تا 30

درباره وبلاگ


نویسندگان

  • نویسنده (25)